8909-1206518929
7.6.2021

Testování ETCS BL 3 lokomotivou Siemens Vectron na modernizované trati Drážďany – Berlín

Lokomotiva Siemens Vectron z flotily ČD disponuje potřebným hardwarovým a softwarovým vybavení (ETCS Baseline 3) Infrastruktura ETCS Baseline 3 na zvolené železniční trati od společnosti Siemens Mobility Testy proběhly v součinnosti se společností Deutsche Bahn Systemtechnik GmbH

Část modernizované železniční tratě Drážďany – Berlín byla předána do komerčního provozu s evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS Level 2 Baseline 3 na začátku roku 2021. Společnost Siemens Mobility této příležitosti využila k úspěšnému provedení testu vzájemné kompatibility traťové a vozidlové části vlakového zabezpečovače ETCS vícesystémovou lokomotivou Vectron, kterou pro tento účel zapůjčily České dráhy. Lokomotiva dodaná v lednu letošního roku disponuje nejnovějším hardwarovým a softwarovým vybavením pro jízdu pod dohledem vlakového zabezpečovače ETCS Level 2 Baseline 3. Jedním z důvodů testování je ověření kompatibility lokomotiv Vectron s ETCS BL 3 i v dalších evropských zemích včetně Německa. 

Za provedení zkoušek byla odpovědná společnost Deutsche Bahn Systemtechnik GmbH. ETCS infrastrukturu na této části železniční tratě dodávala společnost Siemens Mobility. U lokomotivy Vectron byla společností Siemens Mobility úspěšně použita nově zřízená služba Home KMC (Key Management Center), spočívající ve správě šifrovacích klíčů ETCS. Ty jsou vyžadovány pro provoz pod ETCS Level 2 a jsou základním předpokladem pro komunikaci mezi vozidlem a infrastrukturou.

„Vážíme si podpory a spolupráce s naším zákazníkem Českými drahami při zavádění evropského vlakového zabezpečovače ETCS té nejvyšší úrovně. Zmíněná lokomotiva Vectron už v minulém roce úspěšně absolvovala testy kompatibility na obou národních tranzitních železničních koridorech Správy železnic v České republice vybavených traťovou částí ETCS“ říká Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility, s.r.o. „Jsem rád, že naše technologie přispívají k zabezpečení železničních tratí a otevírají cestu k přeshraniční spolupráci.“

„Bezpečnost na železnici je dlouhodobě zásadní prioritou Českých drah. Těší mě, že pro testování vzájemné kompatability traťové a palubní části evropského vlakového zabezpečovače ETCS mohla být využita právě naše lokomotiva. Tu jsme výhodně pořídili letos v lednu. Je využívána pro testování různých typů kolejových vozidel na zkušebním okruhu VUZ ve středočeské Velimi, pro tento účel ji ČD dceřiné společnosti VUZ pronajímají. Jde přibližně o 20 % kapacity. Zbývajících 80 % připadá na výkony v čele dálkových vlaků Českých drah po celé republice i v zahraničí,“ uvádí Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz.

Všechny testovací jízdy proběhly navzdory stávajícím pandemickým omezením, například omezení počtu osob v kabině strojvedoucího, na první pokus. Jedná se o důležitý krok v oblasti vzájemné součinnosti tratí a vozidel směrem k vyšším přínosům moderní řídicí a zabezpečovací techniky, jelikož instalace traťové části vlakového zabezpečovače ETCS podle základní specifikace 3 byla v Evropě již zahájena. Pro dosažení dalšího pokroku v digitalizaci železnice je potřebné, aby tratě i vozidla dokázaly využít všechny možnosti, které jim nová třetí základní specifikace dává.

Kromě jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS je tato ke zkouškám použitá vícesystémová elektrická lokomotiva Siemens Vectron z flotily ČD vybavena GSM-R a dálkovou diagnostikou, disponuje jmenovitým trakčním výkonem 6400 kW a nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h a je v tuto chvíli schválená pro provoz v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku. V rámci hospodárného provozování je tato lokomotiva evropského formátu, charakteristická nápadným logem VUZ, v období mimo zkoušek využívána především v čele pravidelných dálkových vlaků Českých drah.

Sdílet článek
Siemens Mobility, s.r.o.
Siemens Mobility, s.r.o. je součástí českého průmyslu a zárukou inovativních a udržitelných technologií na železnici. V České republice zaměstnává více než 750 lidí v Praze, Brně, Ostravě a Plzni. Kromě obchodních týmů společnost tvoří oddělení vývoje a konstrukce kolejových vozidel, R&D centrum automatizace železnic, IT Hub a centra služeb (od schvalování kolejových vozidel po sdílené služby) či odštěpný závod Mobility Metro Services pro údržbu pražského metra linky C. Více informací naleznete na www.siemens.cz/mobility a www.siemens.cz/mobilityjobs.
Siemens Mobility GmbH
Siemens Mobility je samostatnou společností v rámci globálního technologického koncernu Siemens AG. Už více než 175 let je lídrem v oblasti inteligentních dopravních řešení a neustále inovuje své portfolio v klíčových oblastech kolejových vozidel, automatizace a elektrifikace železnice, dopravních řešení na klíč, softwarových řešení a souvisejících služeb. Díky digitalizaci umožňuje společnost Siemens Mobility dopravcům po celém světě budovat inteligentní infrastrukturu a trvale zvyšovat její hodnotu v průběhu celého životního cyklu, zvyšovat kvalitu služeb pro cestující s garantovanou dostupností. V obchodním roce 2023, který skončil 30. září 2023, dosáhla společnost Siemens Mobility obratu 10,5 miliardy EUR a celosvětově zaměstnávala přibližně 39 800 zaměstnanců. Další informace naleznete na www.siemens.com/mobility.

Siemens Mobility, s.r.o., Communications
Kontakt pro média: Petra Kracíková
+420 731 124 197
petra.kracikova@siemens.com

Pro ostatní informace kontaktujte naše kontaktní centrum:
+420 800 90 90 90
siemens.cz@siemens.com

Připojte se k nám na Facebooku www.facebook.com/SiemensCzech nebo na X @SiemensCzech.

Další tiskové zprávy

Respektujeme vaše soukromí

Kliknutím na tlačítko „Souhlasím s použitím cookies" souhlasíte s uložením souborů cookies ve vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití stránek a pomoci nám k dosažení lepších výkonnostních a marketingových výsledků.

Více informací a nastavení