Doprava a logistika | 17. 03. 2020
Siemens Mobility získal první objednávku na bateriově napájené jednotky Mireo

- 20 dvouzdrojových regionálních elektrických jednotek trolej/akumulátor Mireo Plus B pro Bádensko-Württembersko
- Smlouva o údržbě na 29,5 roku
- Dodání do prosince 2023
- Na projektu spolupracují elektrotechnici z vývojových pracovišť Engineeringu Siemens Mobility v Praze a v Plzni
Státní úřad pro kolejová vozidla spolkové země Bádensko-Württembersko (SFBW) objednal 20 dvouzdrojových elektrických trakčních jednotek trolej/akumulátor Mireo Plus B od společnosti Siemens Mobility. Dvoučlánkové nízkopodlažní regionální elektrické trakční jednotky, každá se 120 sedadly, mohou být díky kombinovanému napájení nasazeny na tratích s trakčním i bez trakčního vedení. Objednané jednotky jsou plánovány pro provoz v regionální síti Netz 8 Ortenau. Smlouva zahrnuje také údržbu vozidel, za kterou bude zodpovídat společnost Siemens Mobility, a to téměř 30 let. Bádensko-württemberský ministr dopravy Winfried Hermann řekl: “Je to poprvé, kdy budou v zemi nasazena železniční vozidla napájená z akumulátorů. Díky této inovativní technologii je elektrifikace vlakové dopravy možná i bez nepřetržitého trakčního vedení.“
Objednané jednotky budou dodány do prosince 2023. Výroba bude probíhat v závodě Siemens Mobility v německém Krefeldu. Financování vlaků, které bude provozovat společnost Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (NVBW), zajišťuje KfW IPEX Bank. Financování ve výši 77 milionů EUR bylo sjednáno na období 28 let.
“Spolková země Bádensko-Württembersko touto objednávkou investuje do budoucnosti dopravy. Naše dvouzdrojová elektrická trakční jednotka trolej/akumulátor Mireo Plus B nabízí osobní přepravu šetrnou ke klimatu a bez lokálních emisí, jedná se o udržitelnou alternativu k dieselovým jednotkám na neelektrifikovaných tratích. Disponibilitu vozového parku garantujeme údržbou po celou dobu životnosti, “ říká Sabrina Soussan, generální ředitelka společnosti Siemens Mobility.
“Z hlediska udržitelnosti jsme se záměrně rozhodli pro „model životního cyklu,“ řekl Winfried Hermann, ministr dopravy Bádensko-Württemberska. “Vzhledem k tomu, že zavedením této nové technologie vstupujeme na novou půdu, kdy v regionální dopravě přecházíme na pohon šetrný ke klimatu, chceme zavázat dodavatele této technologie prostřednictvím smluvních ujednání. Společnost Siemens Mobility rovněž odpovídá za spotřebu energie a náklady na energii po celou dobu trvání smlouvy, tedy 29,5 roku. V tomto ohledu vstupujeme smluvně do neznámých vod týkajících se výběrových řízení na veřejnou dopravu ve státě Bádensko-Württembersko.”
Jednotky Mireo Plus B mají v reálných podmínkách dojezd při napájení z akumulátorů zhruba 80 kilometrů. Trakční akumulátory mohou být nabíjeny z trakčního vedení za jízdy i za stání na elektrifikovaných úsecích a rekuperací brzdné energie vlaku. Akumulátorový systém je umístěn pod podlahou a je nainstalován ve dvou kontejnerech. Použity jsou lithium-iontové akumulátory s dlouhou životností.
Na projektech dvouzdrojových elektrických jednotek trolej/akumulátor Mireo a Desiro ML se výrazně podílejí elektrotechnici z vývojových pracovišť Engineeringu Siemens Mobility v Praze a v Plzni. „Předností těchto vozidel je schopnost statického (za stání) či dynamického (za jízdy) nabíjení trakčních akumulátorů z liniového trakčního vedení. To umožnuje využít již vybudovaná pevná trakční zařízení na elektrifikovaných tratích k napájení a bezemisnímu provozu vozidel na okolních tratích bez trakčního vedení.“ říká Jiří Pohl, Senior Engineer společnosti Siemens Mobility, s.r.o., a dodává: „Tímto způsobem lze zajistit bezemisní železniční dopravu i v jen částečně elektrifikované síti. Benefitem pro cestující je i možnost přímého spojení bez přestupu z centra regionu do jeho okrajových oblastí, a to atraktivními moderními vozidly s patřičnými trakčními i jízdními vlastnostmi. Symbolem vedlejších tratí tak již nemusí být jen současným požadavkům na cestování neodpovídající stárnoucí naftou poháněné motorové vozy, ale i nová pohodlná klimatizovaná vozidla zajišťující rychlé přímé spojení okrajů regionu s krajským městem.“
Síť Netz 8 Ortenau zahrnuje trasy:
- Offenburg –Freudenstadt/Hornberg
- Offenburg – Bad Griesbach
- Offenburg – Achern
- Achern – Ottenhöfen and
- Biberach (Baden) – Oberharmersbach-Riersbach
o ročním objemu kolem dvou milionů vlakových kilometrů.
Andreas Ufer, generální ředitel KfW IPEX Bank, uvedl: „Poskytnuté financování přispívá nejen k okamžitému snížení emisí CO2, ale také podporuje inovativní a ekologické technologie v železniční dopravě. Financováním těchto moderních vozidel KfW IPEX Bank podtrhuje svůj závazek používat takovéto technologie v Německu a Evropě.”
Foto
Kontakt
Siemens Mobility, s.r.o., Communications
Kontakt pro média: Daniela Černá, telefon: +420 702 194 844
E-mail: daniela.cerna@siemens.com
Pro ostatní informace kontaktujte naše kontaktní centrum: +420 800 90 90 90
Připojte se k nám na Facebooku (www.facebook.com/SiemensCzech nebo na Twitteru (@SiemensCzech, @chytramesta). Více informací o výzkumu a vývoji naleznete na www.siemens.cz/press/inovace-a-zajimavosti
Siemens Mobility, s.r.o. je součástí společnosti Siemens Česká republika, zároveň je však samostatným právním subjektem. Siemens patří mezi největší technologické firmy v České republice a již 130 let je nedílnou součástí českého průmyslu a zárukou inovativních technologií. Se svými 12 000 zaměstnanci se řadí mezi největší zaměstnavatele v Česku. Portfolio Siemens pokrývá řešení pro průmysl, energetiku, dopravu a veřejnou infrastrukturu, technologie budov a zdravotnictví. Český Siemens je průkopníkem v oblasti Průmyslu 4.0 a Smart Cities, v rámci kterých přináší zákazníkům komplexní digitální produkty a služby. Více informací naleznete na http://www.siemens.cz/mobility a http://www.siemens.cz.
Siemens Mobility GmbH je samostatnou společností v rámci globálního technologického koncernu Siemens AG. Už více než 160 let je lídrem v oblasti dopravních technologií a neustále inovuje své portfolio v klíčových oblastech kolejových vozidel, automatizace železnice a elektrifikace, dopravních řešení na klíč, inteligentních dopravních systémů a souvisejících služeb. Díky digitalizaci umožňuje společnost Siemens Mobility dopravním operátorům po celém světě budovat inteligentní infrastrukturu a trvale zvyšovat její hodnotu v průběhu celého životního cyklu, zvyšovat kvalitu služeb pro cestující s garantovanou dostupností. V obchodním roce 2020, který skončil 30. září 2020, dosáhla společnost Siemens Mobility obratu 9,1 miliardy EUR a celosvětově zaměstnávala přibližně 38 500 zaměstnanců. Další informace naleznete na www.siemens.com/mobility.
Další tiskové zprávy
Doprava a logistika | 19. 01. 2021
Společnost Siemens Mobility podepsala memorandum o porozumění k vybudování prvního vysokorychlostního železničního systému v Egyptě
- Dohoda zahrnuje výstavbu přibližně 1000 kilometrů dlouhé železniční sítě – prvním projektem je trať o délce 460 kilometrů v hodnotě kolem tří miliard amerických dolarů
- Vývoj, pořízení a výstavba na klíč včetně 15 let servisních služeb
- Siemens Mobility dodá vysokorychlostní a regionální vozidla, lokomotivy, železniční infrastrukturu, systémovou integraci a další služby
Doprava a logistika, Smart Cities, Inovace | 12. 01. 2021
Technologie Siemens na nejmodernějším autobusovém nádraží v Hamburku
• Dobíjecí technologie nízkého a vysokého napětí pro autobusové depo Alsterdorf v Hamburku (Hamburger Hochbahn AG)
• Důmyslná instalace technologií na střeše
• Důležitý krok k přechodu na ekologickou dopravu v Hamburku
Doprava a logistika, Industry 4.0, Smart Cities, Inovace | 02. 12. 2020
Siemens v Londýně dobíjí elektrické double-deckery
- dobíjecí technologie pro 37 nových elektrických autobusů, které budou instalovány do depa v západním Londýně
- pro elektromobilní provoz plně vybavené depo zahrnuje energetickou infrastrukturu, prostor pro údržbu a nabíjecí zařízení
- depo denně dodává 11 MWh pro 37 double-deckerů
Doprava a logistika | 30. 11. 2020
První hardwarově nezávislé cloudové stavědlo v provozu
- Nová produktová platforma DS3: ÖBB a Siemens Mobility uvádí do provozu první digitální stavědlo (v rakouském Achau)
- Digitalizace přináší velké ekonomické výhody pro provozovatele infrastruktury
- První schválení digitálního stavědla s nejvyšší úrovní integrity bezpečnosti SIL4 na hardwarové základně COTS
Doprava a logistika | 24. 11. 2020
Společnost Siemens Mobility řešitelem průkopnického výzkumu v oblasti bezpečnosti automatizovaných železnic
- Výzkumné projekty s objemem 1,7 milionu EUR a s délkou trvání 30 měsíců
- Studie nejvyšší úrovně automatizace v regionální a dálkové dopravě
- Důležitý impuls pro digitalizaci železnic
Doprava a logistika | 19. 11. 2020
Siemens Mobility dodavatelem inteligentního systému řízení dopravy na rakouských dálnicích
- Siemens Mobility dodá kompletní technologii pro C-ITS systémy v Rakousku
- C-ITS umožňuje výměnu dat mezi vozidly a dopravní infrastrukturou na základě standardu ITS G5
- Společnost ASFiNAG je prvním poskytovatelem infrastruktury v Evropě, který instaluje technologii C-ITS v takovém rozsahu na své dopravní infrastruktuře
Doprava a logistika | 27. 10. 2020
Siemens Mobility plánuje akvizici poskytovatele služeb řízení městského provozu SCATS®
- Siemens Mobility plánuje akvizici Aldridge Traffic Controllers (ATC) se sídlem v australském Sydney
- ATC je poskytovatelem služeb řízení městského provozu s vlastní výrobou a konstrukcí řadiče a zároveň je licencovaným distributorem softwaru SCATS®
- ATC je významným hráčem na asijsko-pacifickém trhu v oblasti řízení městského provozu, kde je SCATS® hlavním technologickým standardem
- Plánovaná akvizice posílí klíčové portfolio Siemens Mobility v oblasti ITS a umožní jí přístup k novým zákazníkům
- Siemens Mobility se nadále bude zasazovat o naplnění strategie ITS, která má za cíl zlepšit dopravní situaci ve městech, zvýšit bezpečnost a komfort, zlepšit kvalitu ovzduší ve městech po celém světě
- Akvizice podléhá souhlasu příslušných orgánů