Přihlásit se k odběru Stáhnout PDF
Smart Grids

Siemens a Škoda Auto rozšířily dobíjecí infrastrukturu v ČR

Dodávka společnosti Siemens zahrnovala tři 150kW nabíječky a 53 kusů 50kW stanic pro nabíjení automobilů s elektrickým nebo hybridním pohonem. Stanice jsou nainstalovány převážně v areálech výrobních závodů Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, rychlonabíječka Siemens ale bude instalována například i na testovacím polygonu automobilky v Úhelnici u Mladé Boleslavi. Do konce ledna 2019 byly nainstalovány všechny 150kW stanice a 39 rychlonabíječek 50 kW. „To, že jsme na poli elektromobility začali spolupracovat s tuzemským automobilovým lídrem, vnímáme jako přelomový bod a v návaznosti na chystané aktivity automobilky a naše technologie očekáváme v Česku skokové rozšíření elektromobility. Zároveň jsme rádi, že si Škoda Auto vybrala nabíjecí řešení již připravené pro elektroauta budoucí generace s vyšším palubním napětím,“ upřesňuje detaily spolupráce specialista na elektromobilitu Siemens, Ivo Hykyš.

 

V roce 2025 by produkce automobilů s hybridním nebo plně elektrickým pohonem ŠKODA AUTO měla tvořit jednu čtvrtinu. Zároveň ve svých plánech počítají i s navyšováním počtů služebních vozů a postupným nárůstem uživatelů. A z toho důvodu je nezbytné budovat i patřičnou nabíjecí infrastrukturu. Tři rychlonabíjecí stanice Siemens CPC 150 kW (Compact Power Charger), které jsme dodali, jsou schopné navýšit dojezdovou vzdálenost o 100 kilometrů za 10 minut. Zařízení umožňuje nabíjet buď jeden elektromobil stejnosměrným proudem 150 kW, nebo současně dva elektromobily 2 × 75 kW. Navíc stanice nabízí široký rozsah výstupního napětí od 200 V do 920 V. Více než 50 rychlonabíjecích stanic Siemens CPC 50 kW disponuje rozsahem výstupního napětí na DC konektorech 30 V až 920 V. Efektivně jsou schopné nabíjet nové typy elektromobilů s napětím na palubní baterii ve výši 800 V. Pro klienta byly dodány i v několika variantách s různými kombinacemi konektorů a platebními terminály.

Kdo se o téma elektromobility zajímá, ví, že trend a každodenní používání elektromobilů jsou spojené i s vybudováním početné sítě nabíjecích stanic. Současná dobíjecí infrastruktura se díky spolupráci společnosti Siemens a automobilky Škoda Auto navýšila o více než čtvrtinu.

 

Ivo Hykyš komentuje poptávku na trhu s dobíjecími bateriemi:

„V současné době zaznamenáváme velký zájem o nabíjecí stanici Siemens CPC 150 kW, kterou jsme tuzemské široké veřejnosti představili v listopadu loňského roku. Vzhledem k jejím kompaktním rozměrům a rychlosti nabíjení by se měla stát jedním z páteřních prvků tuzemské dobíjecí infrastruktury pro elektromobily.“

Portfolio našich nabíjecích stanic nově rozšířil nabíjecí sloupek SICHARGE CC AC22. Na první pohled vyniká kompaktním designem, je vybaven LED indikátory obsazenosti a RFID čtečkou. Disponuje dvěma výstupy 22 kW, které jsou určeny pro konektor Type 2. LED diody jasně indikují obsazenost nabíjecí stanice. Jakmile je proces dobíjení elektromobilu ukončen, SICHARGE přeruší tok elektrické energie a signalizací přes LED diodu oznámí možnost dobíjet další vůz. Prostřednictvím protokolu OCPP 1.6 umožňuje i vzdálený update, přes GPRS, UMTS nebo LTE je možné nabíječku připojit na jakýkoliv back-end ovládací systém. Vedle nabíjecího sloupku SICHARGE CC AC22 Siemens také nabízí nástěnné nabíjecí stanice VersiCharge.

 

Portfolio nabíjecích stanic Siemens pro elektromobily

Více informací: www.siemens.cz/elektromobilita 


Mohlo by vás také zajímat